اخبار و مقالات

یک خاصیت جدید زردچوبه
تاریخ انتشار : 1395/5/12 ساعت 09:34:31
محققان تایلندی در تازه‌ترین تحقیقات خود دریافتند که زردچوبه خطر ابتلا به حمله قلبی بعد از عمل جراحی عروق کرونر را کاهش می‌دهد.
 فارس به نقل از روزنامه دیلی میل انگلیس: این تحقیقات حاکیست: زردچوبه کاری چه بسا به افرادی که تحت عمل جراحی عروق کرونر قرار گرفته‌اند، کمک می‌کند که به حملات قلبی دچار نشوند. 

محققان دانشگاه شیانگ مای تایلند دریافتند: مصرف زردچوبه استخراج شده از کاری (زردچوبه هندی) در کنار داروهای معمول، چه بسا خطر ابتلا به حملات قلبی را در افرادی که تحت جراحی عروق کرونر قرار گرفته‌اند، کاهش می‌دهد. 

برپایه این گزارش، عمل جراحی عروق کرونر به منظور بهبود جریان خون به قلب صورت می‌گیرد. 

محققان می‌گویند که عفونت‌ها نقش مهمی در ابتلا به بیماری‌ها از جمله بیماری‌ها قلبی بازی می‌کنند اما زردچوبه بر آن تاثیر می‌گذارد و مزیت‌های ضد اکسیدان و ضد عفونتی این ماده شناخته شده است. 

این تحقیقات از ۱۲۱ بیمار بعمل آمد که در سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ میلادی تحت عمل جراحی عروق کرونر قرار گرفتند. 

برپایه این گزارش، از سه روز مانده به جراحی تا روز پنجم بعد از جراحی به نیمی از این افراد یک گرم زردچوبه چهار بار در روز داده شد. 

این تحقیقات نشان داد: ۱۳ درصد از بیمارانی که زردچوبه را در دوره بعد از عمل جراحی مصرف کرده بودند، به حمله قلبی دچار شدند درحالی که این درصد در بین بیمارانی که از این ماده مصرف نکرده بودند، ۳۰ درصد بود. 

محققان دریافتند خطر ابتلا به سکته قلبی بعد از عمل جراحی در مصرف کنندگان زردچوبه به میزان ۶۵ درصد کاهش می‌یابد. 

بهارات آگاروال از محققان مرکز سرطان اندرسون در شهر تکزاس که استفاده از زردچوبه در درمان سرطان را بررسی کرده است، گفت: زردچوبه ماده بسیار خوبی است. 

از مهم‌ترین خاصیتهای زردچوبه همچنین، صفرا آوری و اثرات ضد التهاب، ضد سموم بعضی مار‌ها، ضد سموم کبدی، ضد باکتری، ضد سرطان، ضد نفخ و مقوی معده است. 

اسانس زردچوبه دارای خاصیت ضد میکروبی به روی بسیاری از میکروارگانیسم‌ها از جمله استافیلوکوک، استرپتوکوک، کلستریدیوم، سارسینا، کورینه باکتریوم و خاصیت ضد قارچی است.
مطالب مرتبط